بهره برداری کارخانه فولادسازی مجتمع بردسیر

کارفرما: شرکت فولاد سیرجان ایرانیان

موضوع: خدمات بهره برداری، نگهداری و تعمیرات کارخانه فولادسازی مجتمع احیا مستقیم و فولادسازی بردسیر و کلیه واحدهای جانبی مرتبط با آن شامل واحد جداسازی هوا ASP، آب رسانی، هوای فشرده، پست های برق، تصفیه غبار، FTP، تجهیزات نوار نقاله حمل مواد با ظرفیت اسمی تولید 800،000 تن شمش فولاد در سال با استقرار نیروهای کلیدی اجرایی و کارشناسی

محل پروژه: کارخانه فولاد بردسیر

شروع پروژه: مهرماه سال 1398

وضعیت نهایی پروژه: در حال بهره برداری

این واحد صنعتی، از کارخانه های شرکت تولید فولاد سیرجان ایرانیان (وابسته با هلدینگ میدکو) است که راه اندازی آن نقش مهمی در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم برای دست کم 600 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای 6500 نفر دارد.

کارخانه فولادسازی بردسیر کرمان نخستین واحد صنعتی فولادی است که برای اولین بار طراحی آن به صورت سه بعدی انجام شده و مجموعه کاملی از جرثقیل های صنعت فولاد را در اختیار دارد که دارای استاندارد گرید7 اروپا است. در ساخت پروژه از اتوماسیون و کنترل سطح دو نیز استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های این پروژه می توان به پلنت FTP برای کاهش آلاینده های زیست محیطی، تامین تجهیزات با آخرین تکنولوژی از برندهای مطرح دنیا، راه اندازی پست 400 کیلوولت در ارتفاع دوهزار متر از سطح دریا، نصب و راه اندازی کوره قوس الکتریکی 140 تنی بدون حضور سوپروایزر خارجی و با دانش بومی و اجرای سازه سالن ذوب با وزن 20 درصد کم تر از نمونه های مشابه اشاره کرد.

بازگشت به لیست پروژه ها